آریا جوان - ورزش 3 /خزانهدار سازمان لیگ فوتبال ایران جزئیات مربوط به تسهیم درآمد تبلیغات محیطی بین باشگاهها، فدراسیون و هیاتهای فوتبال را تشریح کرد.
اکبر شکاری در گفتوگویی با سایت سازمان لیگ فوتبال ایران، درباره شیوه توزیع درآمد تبلیغات محیطی توضیحاتی ارائه داد و گفت: بر اساس آییننامه و مصوبه هیات رئیسه سازمان لیگ، این درآمدها به صورت شفاف میان بخشهای مختلف فوتبال تقسیم میشود.
وی اظهار داشت: 75 درصد از کل درآمد تبلیغات محیطی به باشگاههای لیگ برتر و لیگ دسته اول تعلق دارد که سهم لیگ برتریها 70 درصد است. از این رقم، 35 درصد به طور مساوی بین تمام تیمهای لیگ برتر تقسیم میشود و 21 درصد بر اساس رتبهبندی جدول لیگ در پایان فصل محاسبه خواهد شد. همچنین 5 درصد به طور مساوی به باشگاههای لیگ یک اختصاص پیدا میکند.
شکاری با اشاره به پاداشهای ویژه تیمهای برتر گفت: 14 درصد از درآمد تبلیغات محیطی به تیمهای اول تا سوم لیگ برتر و قهرمان جام حذفی تعلق خواهد گرفت. طبق روال هر فصل نیز، مدیران مالی باشگاهها برای بررسی حضوری گردش حسابها دعوت میشوند و سهم دقیق هر تیم به صورت شفاف اعلام خواهد شد.
خزانهدار سازمان لیگ در پایان افزود: 25 درصد باقیمانده درآمد تبلیغات محیطی به فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ، هیاتهای فوتبال دارای تیم لیگ برتری و همچنین هیاتهای فوتبال استانهای غیربرخوردار اختصاص پیدا میکند.
بازار ![]()