آریا جوان - استاندار هرمزگان با اشاره به نقش همدلی و همافزایی دستگاههای اجرایی در اجرای طرح تردد خودروهای پلاک مناطق آزاد گفت: اجرای این طرح حاصل همدلی، انسجام و همکاری همه ارکان حاکمیتی و نمادی از حکمرانی مردممحور است که به تقویت رضایتمندی و سرمایه اجتماعی منجر میشود.
به گزارش روابط عمومی و امور بینالملل سازمان منطقه آزاد کیش، محمد آشوری تازیانی در آیین آغاز طرح تردد خودروهای پلاک مناطق آزاد کیش و قشم در هرمزگان، با قدردانی از همراهی نمایندگان مجلس، دستگاههای اجرایی، نهادهای امنیتی و نظامی، مدیران مناطق آزاد و همه دستاندرکاران اجرای این طرح، اظهار کرد: دستاورد امروز نتیجه همگرایی و همکاری میان دولت، مجلس، نهادهای حاکمیتی و مجموعههایی است که با هدف خدمت به مردم در کنار یکدیگر قرار گرفتند.
وی با اشاره به شرایط کشور در دوران جنگ اخیر افزود: تجربه این دوران نشان داد هر زمان همدلی، اتحاد، صمیمیت و همکاری میان مردم و مسئولان شکل بگیرد، میتوان حتی در سختترین شرایط نیز گرههای بزرگ را گشود و مسیر خدمترسانی را هموار کرد.
استاندار هرمزگان رضایت، اعتماد و امید مردم را مهمترین مؤلفههای سرمایه اجتماعی دانست و تصریح کرد: هر اقدامی که به افزایش رضایت عمومی و تقویت اعتماد مردم بینجامد، در واقع گامی در مسیر حکمرانی مطلوب است و اجرای این طرح نیز از همین جنس اقدامات محسوب میشود.
آشوری تازیانی با بیان اینکه مسئولیتها ریشه در اراده و اعتماد مردم دارد، خاطرنشان کرد: مدیران باید با پرهیز از حاشیهسازی، اختلاف و آزمون و خطا، همه توان خود را برای خدمت بیمنت به مردم به کار گیرند چرا که موفقیت در گرو حرکت جمعی و باور به نقش مردم در اداره امور است.
وی همچنین از نقش مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و مجموعه این سازمان در همراهی با مردم قدردانی کرد و گفت: حضور مسئولان در کنار مردم و کاهش فاصله میان مدیران و جامعه، زمینهساز شکلگیری الگوی جدیدی از حکمرانی خواهد بود که رهبر معظم انقلاب نیز همواره بر آن تأکید داشتهاند.
استاندار هرمزگان با تأکید بر اینکه مناطق آزاد باید در خدمت توسعه استان و کشور باشند، اظهار کرد: نگاه گذشته که مناطق آزاد را به حیاط خلوت دولتها تبدیل کرده بود، باید جای خود را به رویکردی بدهد که این ظرفیتها را در خدمت مردم، توسعه و تقویت سرمایه اجتماعی قرار دهد.
آشوری تازیانی در پایان هرمزگان را استانی برخوردار از ظرفیتهای گسترده در حوزه مناطق آزاد، جزایر، اقتصاد دریامحور و سرمایهگذاری دانست و افزود: با بهرهگیری صحیح از ظرفیتهای قانونی و تداوم همافزایی میان دستگاهها، میتوان گامهای مؤثری برای توسعه استان و پاسخگویی به مطالبات مردم برداشت.