يکشنبه ۷ تير ۱۴۰۵

گفتگو

کبیری: اقتصاد امروز کیش برای جبران آسیب های ناشی از جنگ نیازمند حمایت ویژه دولت است

کبیری: اقتصاد امروز کیش برای جبران آسیب های ناشی از جنگ نیازمند حمایت ویژه دولت است
آریا جوان - مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با تأکید بر نقش راهبردی کیش و قشم در اقتصاد استان هرمزگان و کشور، اجرای طرح تردد خودروهای پلاک مناطق آزاد در سطح استان را تحقق مطالبه‌ای ۲۰ ساله و گامی در مسیر عدالت اجتماعی دانست و گفت: کیش برای ایفای نقش مؤثر در دوران پساجنگ، نیازمند حمایت دولت در حوزه‌های مالیاتی، تأمین اجتماعی، گمرکی و تسهیلات بانکی است.
  بزرگنمايي:

آریا جوان - مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با تأکید بر نقش راهبردی کیش و قشم در اقتصاد استان هرمزگان و کشور، اجرای طرح تردد خودروهای پلاک مناطق آزاد در سطح استان را تحقق مطالبه‌ای ۲۰ ساله و گامی در مسیر عدالت اجتماعی دانست و گفت: کیش برای ایفای نقش مؤثر در دوران پساجنگ، نیازمند حمایت دولت در حوزه‌های مالیاتی، تأمین اجتماعی، گمرکی و تسهیلات بانکی است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش،محمد کبیری، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در آیین آغاز طرح تردد خودروهای پلاک مناطق آزاد کیش و قشم در سراسر استان هرمزگان که با حضور محمد آشوری استاندار هرمزگان، نمایندگان مجلس، اعضای شورای تأمین استان و کیش و جمعی از مسئولان یکشنبه 7 تیر در جزیره کیش برگزار شد از تحقق یکی از مطالبات دیرینه مردم استان قدردانی کرد و اظهار داشت: با هدایت و حمایت استاندار هرمزگان، آرزوی ۲۰ ساله مردم استان به واقعیت تبدیل شد و این اقدام، نقطه عطفی در توسعه تعاملات اقتصادی و اجتماعی میان کیش، قشم و سرزمین اصلی است.
وی با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی دو منطقه آزاد کیش و قشم افزود: این دو منطقه به عنوان بازوهای اقتصادی استان هرمزگان می‌توانند در دوران پساجنگ، نقشی مؤثر در توسعه اقتصاد ملی و گسترش تعاملات بین‌المللی ایفا کنند.
کبیری با بیان این که دستاوردهای امروز کیش حاصل سال‌ها تلاش فعالان بخش خصوصی است؛ تصریح کرد: وظیفه حاکمیت، حمایت از سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی است که در سخت‌ترین شرایط نیز در کنار کیش ایستادند و اجازه ندادند چرخه اقتصاد این جزیره متوقف شود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به مهم‌ترین دستاوردهای ماه‌های اخیر گفت: افزایش بیش از هفت برابری حجم سرمایه‌گذاری، ثبت رکوردهای جدید در گردشگری، دستیابی به رکورد ۱۵۲ پرواز روزانه، بازگشت پروژه‌های راکد به چرخه سرمایه‌گذاری، صدور پروانه بیمارستان کیش پس از سه دهه، رفع ناترازی آب و برق و تعیین تکلیف ۱۸ پرونده سرمایه‌گذاری با سابقه‌ای بیش از ۴۱۰ سال، از مهم‌ترین اقدامات انجام شده در مسیر توسعه جزیره بوده است.
وی با اشاره به آثار اقتصادی جنگ اخیر بر اقتصاد گردشگری‌محور کیش اظهار داشت: اگرچه جزیره کیش از نظر خسارات فیزیکی آسیب کمتری نسبت به برخی مناطق دید، اما اقتصاد کیش که بر پایه گردشگری استوار است، طی ماه‌های گذشته با کاهش جدی ورود گردشگران مواجه شد و اکنون برای جبران این خسارات، نیازمند حمایت ویژه دولت در حوزه‌های مالیاتی، تأمین اجتماعی، تسهیل امور گمرکی و اعطای تسهیلات بانکی است.
کبیری با تأکید بر این که کیش ظرفیت تبدیل شدن به یک منطقه آزاد نسل هفتم را دارد، خاطرنشان کرد: این هدف تنها با همدلی، حمایت مسئولان در سطوح محلی، استانی و ملی و تقویت تاب‌آوری اقتصادی جزیره محقق خواهد شد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در بخش دیگری از سخنان خود، اجرای طرح تردد خودروهای پلاک مناطق آزاد در سطح استان را اقدامی در راستای عدالت اجتماعی دانست و گفت: این طرح علاوه بر تسهیل رفت‌وآمد ساکنان کیش و قشم، امکان بهره‌مندی مردم استان از خودروهای باکیفیت و توسعه فعالیت‌های اقتصادی را فراهم می‌کند و زمینه‌ساز رونق بیشتر مبادلات اقتصادی در هرمزگان خواهد بود.
وی در پایان از همراهی استاندار هرمزگان، نمایندگان مجلس، اعضای شورای تأمین استان و کیش، دستگاه قضایی، نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی در دوران جنگ و همچنین همکاری برای اجرای این طرح قدردانی و ابراز امیدواری کرد که با استمرار این همدلی، کیش بتواند جایگاه خود را به عنوان قطب گردشگری، مالی و فناوری کشور بیش از پیش تثبیت کند.


نظرات شما