دوشنبه ۸ تير ۱۴۰۵

نگاه سیاسی

تنگه در تصاحب ایران است

تنگه در تصاحب ایران است
آریا جوان - فارس /متن تفاهم‌نامه می‌گوید آمریکا مدیریت ایران بر تنگه هرمز را پذیرفته اما واشنگتن چند روزی‌ست آرامش تنگه را بهم زده است. اکانت ردیابی ترددهای دریایی، ...
  بزرگنمايي:

آریا جوان - فارس /متن تفاهم‌نامه می‌گوید آمریکا مدیریت ایران بر تنگه هرمز را پذیرفته اما واشنگتن چند روزی‌ست آرامش تنگه را بهم زده است.
اکانت ردیابی ترددهای دریایی، منچ‌اوسینت می‌گوید، بر اساس مفاد ۲ و ۵ تفاهم‌نامه ایران و آمریکا، مسئولیت مدیریت تنگه هرمز بر عهده ایران است.

آریا جوان

چند روزی‌ست که آمریکا و عمان تلاش می‌کنند تا مسیری به غیر از مسیر ایران در تنگه هرمز را گسترش دهند؛ نیروی دریایی سپاه پاسداران هشدار داده است که تنها مسیر امن، مسیر ایرانی‌ست و نهاد مدیریت آبراه خلیج‌فارس هم عواقب تبعیت نکردن از این هشدار را به مختلفان گوشزد کرده است.
پس از این هشدارها، کشتی‌های متخلف هدف قرار گرفته شدند و آمریکا به جنوب ایران حمله کرد که با پاسخ نیروهای مسلح ایران مواجه شد.
حالا تحلیلگر ارشد بلومبرگ، خاویر بلاس هم می‌گوید که هرگونه تلاش برای ایجاد ترتیبات غیر از مدیریت ایران، تنها شرایط را پیچیده‌تر می‌کند و بازگشایی تنگه را به تاخیر می‌اندازد.


نظرات شما